De relatie tussen de familie Verstappen en Frits van Eerd loopt al jaren gesmeerd. De Jumbo-eigenaar geeft aan dat bij de sponsoring van Max Verstappen de supermarktketen het ‘altijd willen winnen’ steunt en Jumbo er niet per se zelf winst uit haalt.

Frits van Eerd is met zijn supermarktketen Jumbo Supermarkten enorm actief in de autosport. Het geelgekleurde bedrijf is niet alleen hoofdsponsor van WEC-team Racing Team Nederland, waar Frits van Eerd zelf ook in deelneemt, maar ook  supporter van het eerste uur van Max Verstappen. 

De totstandkoming ging heel ‘natuurlijk’, geeft van Eerd zelf aan tijdens de kick-off van de Jumbo Racedagen tegenover Autobahn: “Op een zonnige zaterdagochtend kwamen Jos en Max Verstappen bij mij op bezoek. Daar vertelden ze dat Max toch wel graag de autosport in wilde en stelde Jos de vraag of het niet iets zou zijn voor Jumbo om daar iets mee te doen. Daarop heb ik direct ‘ja‘ geantwoord, want hij is zo bijzonder.”

Jumbo Supermarkten wordt er niet per definitie beter van volgens van Eerd: “Met alles wat wij sponsoren, geloof ik niet dat het iets aan Jumbo toevoegt. Maar daar doe ik het niet voor. Ik wil dat als mensen aan Jumbo denken, dat ze niet aan een supermarktketen denken, maar aan een merk dat samen wil ondernemen en winnen. Vooral het winnen probeer ik met de sponsoring in de autosport te symboliseren.”

De Jumbo Racedagen worden op 18 en 19 mei gehouden op Circuit Zandvoort. Max Verstappen en Frits van Eerd zijn daar beide bij aanwezig.  

van Autobahn Atom Feed http://bit.ly/2DoLk81
via IFTTT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.