U dacht dat het verkeer van en naar Spa-Francorchamps en Zandvoort de hel op aarde was? Mis: de karresporen naar Le Castellet zijn erger. Vier uur om van een parkeerplaats te komen is geen uitzondering.

Dit weekend mag Frankrijk na tien jaar van verbanning van de kalender weer eens proberen een Formule 1 Grand Prix te organiseren. De eerste conclusies na de vrijdag: ze hebben niet veel geleerd van het verleden. Het complete verkeer van een naar het circuit van Paul Ricard liep in de soep op vrijdag. Bezoekers stonden bijna tien uur stil op de heen en terugweg naar het circuit. Dan is de grote drukte voor zaterdag en zondag nog niet eens begonnen. En er werd niet eens gestaakt in Frankrijk.

Klachten

Op de sociale media regent het klachten van boze mensen die in de rijen staan die naar het circuit leiden. Op de parkeerplaatsen is geen enkele vorm van begeleiding aanwezig, waardoor alles in een chaos verandert. Het bekende twitteraccount van “Fake Charlie Whiting” ziet zelfs gebeuren dat er mini-overheden worden geformeerd om de boel te organiseren. 

Social

Er zijn inmiddels ook allerlei mensen die de hoop op het zien van de Grand Prix al hebben opgegeven. Op Reddit zijn pechvogels die voordat ze het circuit bereiken al omdraaien. Ze bieden hun weekendtickets aan aan de gek die wel in de rij wil gaan staan: de Zuid-Franse stranden zijn ook leuk en het nabijgelegen Marseille is bekend om zijn legendarische vissoep, bouillabaisse. Of je haakt nu af en probeert binnenkort gewoon zelf een F1-wagen uit op Paul Ricard.

Voor de fans die het circuit wel bereikten is de ellende nog niet afgelopen: het regent. De laatste vrije training lijkt zich te gaan afspelen zonder auto’s op de baan. Dat betekent dat iedereen “onvoorbereid” bij de kwalificatie aan gaat komen.

Social

Coureurs

Ook de coureurs zijn niet immuun voor de files. Lewis Hamilton sprong op zijn übercoole MV Agusta om naar de baan te rijden. Op donderdagavond deed hij stiekem een rondje circuit op zijn motor. Sebastian Vettel doet het eigenlijk nog beter. De Duitser reed niets superblits: hij pakt een klassieke Suzuki GT500.

van Autobahn Atom Feed https://ift.tt/2IkO46a
via IFTTT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.