De internationale autosportbond FIA moet zijn zegen nog geven voor de verbouwing aan het circuit van Zandvoort. Een delegatie van de Nederlandse organisatoren was gisteren bij de FIA op visite tijdens de Grand Prix van Duitsland.

Raceleider Michael Masi liet gisteren na de race weten dat de FIA nog geen officiële instemming heeft gegeven voor de veranderingen aan het circuit van Zandvoort waar volgend jaar de Formule 1 weer neerstrijkt. Voor de komst van het hele circus moet er nog het een en ander aan de baan worden aangepast. Zandvoort wil onder andere het rechte stuk verbreden, de start verplaatsen en natuurlijk de veelbesproken kombocht bouwen in de Arie Luyendijkbocht. Daar moet een banking van 18 graden komen te liggen.

In een persconferentie na de race zei Masi dat het proces van goedkeuring nog loopt: “We hebben om nog wat meer informatie gevraagd,” aldus de Australische raceleider. Namens de Nederlandse organisatie kwamen dit weekend circuitbaas Erik Weijers en Maarten van Wesenbeeck van de KNAF bij Masi en de overige FIA-bonzen langs.

Masi daarover tegen GP Update: “Dit was om ze een nog beter idee te geven van wat er verlangd wordt vanuit de FIA, de Formula One Group en de teams, en ze een indruk te geven van het hele gebeuren. Ik denk dat ze behoorlijk wat informatie tot zich hebben genomen sinds ze donderdag zijn aangekomen. Er is een aantal meetings geweest met verschillende leden van het team van de FIA en mijn indruk is dat ze er heel veel van hebben opgestoken.”

U hoeft zich dus nog geen zorgen te maken over uw dure Grand Prix-kaartjes, er is nog tijd genoeg om de aanpassing te maken. Ook Masi zegt dat er geen bijzonderheden zijn aan het bezoek vanuit Nederland, want ook de medische staf van het circuit van Suzuka en de promotor van de Australische Grand Prix waren ter plekke om dingen met de FIA te bespreken.

van Autobahn Atom Feed https://ift.tt/2OplyZt
via IFTTT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.