Iedereen en zijn moeder vreesde dat de Grand Prix van Nederland zou resulteren in een gigantische verkeersopstopping. Prorail schiet echter te hulp door de capaciteit van het spoor supersnel te verhogen.

Met de trein naar Max Verstappen in de Grand Prix op Zandvoort gaat een serieuze optie worden als het aan Prorail en de NS ligt. De spoorbeheerder kondigt vandaag aan dat ze als de wiedeweerga aan de slag gaan met het verbeteren van het spoor naar de badplaats. Dat is immers niet alleen tijdens een Formule 1-weekend handig, maar ook gedurende de rest van het jaar.

De copywriters van het treinbedrijf zijn meteen op de LOL-toer gegaan met hun persbericht, en om u niet teleur te stellen citeren we hier een paar zinnen:”ProRail zet sein op groen voor Zandvoort”, okay dat is een inkopper. Deze dan: “Waar de nodige maatregelen normaal meerdere jaren in beslag kunnen nemen, doet ProRail het op dit traject letterlijk in Formule 1 tempo.” Ze hebben het nog net niet over een pitstop voor de dubbeldekkers en het spoor.

Meer kabels

De grootste aanpassingen zijn het aanleggen van meer kabels en piekbelastingschakelaars bij de onderstations. Die maatregels moeten ervoor zorgen dat de ‘stoppen’ niet doorslaan als er meer stroom door het net wordt geleid om meer dan de nu maximale vier treinen per uur te laten rijden.

Naast de extra kabels en piekschakelaars zullen er ook monteurs standby staan om problemen direct te verhelpen. Zo moet het spoor tijdens de in- en uitflux van de toeschouwers begaanbaar blijven.  

Prorail gaat ook met de omliggende gemeentes en het circuit kijken naar het bereikbaarheidsplan. Als er veel treinen over de lijn rijden, betekent dat ook dat de overwegen vaker dicht moeten. En laten die nou net ook op de aanvoerwegen van het circuit liggen. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat er ook voldoende toezicht is zodat er geen ongelukken op de overwegen gebeuren, want dan loopt de boel helemaal vast.

van Autobahn Atom Feed http://bit.ly/31bYpf9
via IFTTT

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.